Search This Blog

Monday, March 1, 2010

Boat- part 2

Salam..
Selesai dah boat part 1..
Sekarag dalam part 2 nie aku start keje2 tauch-up bahagian dalam lak..
klu tanya aku bab design bahagian dalam sampan nie memang '0' la
mane tak nyer aku study pasal Tourism Management alih2 g ke dunia bot lak...
xpe la aku belasah ikut suke aku je la...
nie abang ipar aku...keje2 fiber nie semua dia yang buat..aku tukang bagi idea ngan tengok je
keje2 marking
eh!!..apesal tetibe je bot aku jadik beso lak hahaha...
sbnarnye gambo kat atas nie aku ambik kat workshop buat bot mase aku g cari enjin..dorg nie memang ambik tempahan buat bot je...
terlanjur dah tersentuh bab cari enjin bot nie so aku sambung je la ek...
Lepas solat jumaat je aku ngan org umah n anak2 memulakan xpdc mencari enjin lak....
keje touch-up tadi tak siap g tp xpe la pandai2 la abg ipar aku wat sesorg...
Destinasi cari enjin aku kali nie terus ke Tanjung Karang..
memang ade kedai jual enjin sangkut tapi saiz yang aku nak xde la pulok...
aku trus ke depan g spai ke Sekincan..
kat sini banyak enjin saiz kecik2
brand Yamaha ade saiz 2hp,5hp,15hp
brand Mercury ade saiz 8hp
brand suzuki ade saiz 15hp
tapi masalah harga la pulok...semua nyer lari dari budget aku
fuh!!!!pening...
tapi nak dijadikan cerita, tengah aku duk belek2 enjin yamaha 2hp tu tetibe ade sorg brother nie tegur aku...
nak cari enjin ke????dia cakap...
yela ngat nak cari enjin kecik2 je wat main sungai@lombong je..ceh!!aku nyer jawab..
dia lak suggest kat aku alang2 beli baik ambik beso skit..klu nak 2nd nyer ade la tp 15hp...
cantikkkkkkkk gak nie,...
dealpunyedealpunyedealpunyedeal....
jadikkkkkkkkkkkkkk
tp enjin kat Teluk Intan, Perak..makai jauh nyer... Nie la rupe enjin nyer dah spai pn kat umah aku hahaha....
rupa paras memang sengaja diburukkan coz takut kena curik....
(kate org yang jual tu la...kihkih)
tapi running memang cantikkk,...
Dah selesai satu bab.
malam tu aku tak sempat pn nak tengok sampan aku dah siap takat mane coz pagi esok nyer aku dah booking chalet ngan bot kat Empangan Pergau, Jeli Kelantan..
so malam tu gak aku shut ke Pergau...aku lepak spai ari ahad..
balik je dari Pergau tu pn dah malam so xsempat g nak tengok..
jadi pe la sampan aku nie....
hari isnin ngan ati berkobar2 aku trus g setor tpt projek sampan tu...
skali tengok.......alamakkkkkk......................
nie yang aku marah nie...apesal la abg ipar aku wat camnie
dah tak pasal2 aku kena bukak selipar klu nak naik hehehe,...
Alhamdulillah selesai g 1bab....
nantikan bab ke-3 klu ade la.....
The One & Only..checkchiboo..

4 comments:

  1. cantik la skit.... nampak mcm bot baru wat.... nak masuk monsun cup punxla segan sangat mcm ni... hahaha....

    ReplyDelete
  2. aku dah submit skali g tuk monsun cup,tggu di reply je....jom la tok mggu nie kite test berlayar area dam ulu yam pn ok...

    ReplyDelete
  3. laaa...awat ko x buat bilik? bole wat projek mas g mancing..kuikuikui

    ReplyDelete
  4. As salam tuan,
    Boleh bagi contact abang ipar tuan?

    ReplyDelete